Op basis van 319 beoordelingen

Veelgestelde vragen

1. Waar komen de schilderijen vandaan?

De schilderijen op onze website worden geschilderd door Europese kunstenaars. Onze kunstenaars hebben vaak een kunst academische achtergrond en zijn allen zeer ervaren en uniek in de moderne kunst. We werken al jaren samen met onze kunstenaars, ze zijn als vrienden voor ons. Samen overleggen we regelmatig over het toevoegen van nieuwe schilderijen die passen bij de huidige interieur trends. En natuurlijk dragen de kunstenaars zelf regelmatig vanuit hun eigen creatieviteit nieuw werk aan. Bij de schilderijen in onze webwinkel voel je de passie van de kunstenaar!

2. Zijn de schilderijen reproducties?

Nee, de schilderijen op onze website worden als het ware op bestelling geschilderd. Je krijgt precies wat je ziet, maar de schilderijen zijn stuk voor stuk uniek en verdwijnen na enige tijd weer van de site. Alle schilderijen worden 100% met de hand geschilderd en gesigneerd en zijn originele werken van de kunstenaar zelf en dus geen reproducties van andermans werk. De uitstraling van het werk dat je ontvangt komt overeen met het schilderij op de foto maar er kunnen wel kleine verschillen inzitten. Onze klanten laten ons vaak spontaan weten blij verrast te zijn dat het schilderij in het echt nog een stuk mooier uit ziet dan in onze webwinkel!

3. Raakt het schilderij niet beschadigd tijdens het vervoer?

De schilderijen worden zeer zorgvuldig verpakt en zijn bovendien verzekerd tijdens het vervoer. Mocht er toch iets misgaan, dan lossen wij dat voor je op. Je loopt dus geen enkel risico.

4. Is betalen op internet wel veilig?

Bij ons kun je veilig betalen met IDEAL, Credit Card, Bancontact MisterCash, Bankoverschrijving en AfterPay. Indien je het schilderij komt ophalen kun je Pinnen. En natuurlijk kan je in onze webwinkel ook betalen met de Kunstvoorjou Cadeaubon. Op dit moment accepteren we nog geen andere cadeaubonnen. In alle gevallen geldt dat je je geld terugkrijgt indien het schilderij niet in de smaak valt. We zijn als webwinkel aangesloten bij het Thuiswinkel Keurmerk, waardoor je de garantie hebt dat je veilig bij ons kunt winkelen.

5. Welke garanties biedt Kunstvoorjou?

Naast veilige betaalmogelijkheden en een beveiligde website (https) is Kunstvoorjou ook lid van Thuiswinkel Keurmerk, zij monitoren de veiligheid en betrouwbaarheid van webwinkels. Maar daarmaast biedt Kunstvoorjou 100% Tevredenheidsgarantie. Ben je om wat voor reden dan ook niet tevreden met je aankoop dan proberen we in gezamenlijk overleg tot de best mogelijke oplossing te komen, of je maakt gebruik van je herroepingsracht en ontvangt je volledige aankoopbedrag retour (zie ook 7). 

6. Kan ik een schilderij komen bezichtigen voordat ik het koop?

Dat kan zeker. Als je bij het aanmaken van een bestelling de optie "ophalen" selecteert, dan nemen wij binnen gemiddeld 10 werkdagen contact met je op om een afspraak voor bezichtiging te maken. De bezichtiging is geheel vrijblijvend. Je bent dus niet verplicht tot aankoop. 

7. Kan ik het schilderij retourneren mocht het tegenvallen?

Ja, dat kan en je krijgt direct je volledige aankoopbedrag teruggestort. Stuur binnen 14 dagen na ontvangst een email met het ordernummer en je IBAN rekeningnummer naar info@kunstvoorjou.nl en je ontvangt de retourinstructies. Of maak gebruik van het: Modelformulier voor Herroeping

Nadat we het schilderij, onbeschadigd en in de orignele verpakking, ontvangen hebben ontvang je een bevestiging per email en binnen een week je aankoopbedrag retour. Het wettelijk retourrecht van 14 dagen geldt niet voor maatwerk bestellingen. Wanneer je het schilderij bij ons op het ophaalpunt hebt bekeken en meegenomen is het wettelijk retourrecht eveneens niet van toepassing behalve als daar specifieke afspraken met ons over gemaakt zijn.

8. Blijft het schilderij altijd zo mooi?

De gebruikte acrylverf is kwalitatief zeer goed en bevat een Uv-filter zodat de kleuren niet zullen vervagen. Eventueel neergedaald stof op de bovenste rand van het schilderij kun je met een vochtig doekje verwijderen. Alhoewel de gebruikte verf UV-bestendig is, het schilderij beter niet in de volle zon hangen of spotjes te gebruiken van meer dan 30 watt. Lees meer over het onderhoud van je schilderij bij de tips in de blogs van onze webwinkel onder 'Inspiratie'.

9. Kan ik een foto van mijn kamer uploaden en het schilderij er in plaatsen?

Ja, dat kan zeker. Bij elk schilderij zie je een knop ‘Voorbeeld in mijn woonkamer’ via die knop kun je je foto uploaden en het betreffende schilderij wordt er direct in geplaatst. Zo weet je gelijk hoe het schilderij er in jouw interieur uitziet!

10. Ik weet wat voor soort schilderij ik wil, maar zoiets zit niet in jullie collectie?

Dat kan voorkomen. Neem dan contact met ons op en laat weten waar je naar op zoek bent. Stuur eventueel een foto van wat je zoekt via dit contactformulier. We gaan met onze kunstenaars voor je aan de slag en zullen onze uiterste best doen om aan je wens te voldoen.

11. Ik ben kunstenaar, kunnen jullie mijn werk ook verkopen?

Wij werken met eigen ateliers en onze eigen exclusieve kunstenaars. Maar mocht je denken dat je past binnen het concept van Kunstvoorjou.nl dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen. Je krijgt altijd antwoord!

12. Zijn alle schilderijen direct op te hangen?

Ja, alle schilderijen hebben meegeschilderde zijkanten, ze hoeven dus niet ingelijst te worden. Er zijn verschillende manieren denkbaar om een schilderij op te hangen, in onze blog-reeks Tips kun je hierover meer informatie vinden.

13. Hoelang zijn jullie cadeaubonnen geldig?

Onze cadeaubonnen zijn 3 jaar geldig vanaf de dag van bestelling. De datum en geldigheidsduur staan op de cadeaubon dus de ontvanger weet precies wanneer de bon uiterlijk ingeleverd moet worden. Is je cadeaubon over datum? Neem dan contact op met ons, we gaan kijken of we een oplossing voor je kunnen vinden.

14. Wat als er geld overblijft op mijn cadeaubon?

Als je een schilderij wilt bestellen dat goedkoper is dan het bedrag op de Kunstvoorjou Cadeaubon, neem dan contact met ons op. In principe geven we geen geld terug op een cadeaubon, maar als het mogelijk is dan bieden we een oplossing. Als je meerdere cadaeubonnen hebt dan kun je er ook meerdere inleveren bij dezelfde bestelling.

 

Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt: info@kunstvoorjou.nl