Veelgestelde vragen

Corona-virus

De wereld wordt getroffen door het corona-virus en dat heeft effect op iedereen. Onze dienstverlening verloopt nog als gebruikelijk. Echter, alle leveringen worden bij je thuis gebracht door pakketbezorgers zoals DPD en PostNL. De pakketbedrijven geven aan dat er sprake kan zijn van zijn kleine vertragingen, dat kan oplopen tot enkele dagen. We proberen je uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte te houden mocht dit zich voor doen.

1. Waar komen de schilderijen vandaan?

De schilderijen in onze webwinkel worden geschilderd door Europese kunstenaars. Onze kunstenaars hebben vaak een kunst academische achtergrond en zijn allen zeer ervaren en uniek in de moderne kunst. We werken al jaren samen met onze kunstenaars, ze zijn als vrienden voor ons. Samen overleggen we regelmatig over het toevoegen van nieuwe schilderijen die passen bij de huidige interieur trends. En natuurlijk dragen de kunstenaars zelf regelmatig vanuit hun eigen creativiteit nieuw werk aan. Bij de schilderijen in onze webwinkel voel je de passie van de kunstenaar!

2. Zijn de schilderijen reproducties?

Nee, de schilderijen in onze webwinkel worden als het ware op bestelling geschilderd. Je krijgt het schilderij wat je ziet in onze webwinkel, maar de schilderijen zijn stuk voor stuk uniek en verdwijnen na enige tijd weer uit de webwinkel. Alle schilderijen worden 100% met de hand geschilderd en gesigneerd en zijn originele werken van de kunstenaar zelf en dus geen reproducties van andermans werk. De uitstraling van het werk dat je ontvangt komt overeen met het schilderij op de foto maar er kunnen wel kleine verschillen inzitten. Onze klanten laten ons vaak spontaan weten blij verrast te zijn dat het schilderij in het echt nog een stuk mooier uit ziet dan in onze webwinkel!

3. Raakt het kunstwerk niet beschadigd tijdens het vervoer?

De kunstwerken worden zeer zorgvuldig verpakt, maar mocht er toch iets misgaan, dan lossen wij dat voor je op. Je loopt dus geen enkel risico. Controleer het pakket altijd bij ontvangst. Is er een zware beschadiging te zien, waardoor de inhoud zeker en vast schade heeft opgelopen, weiger het pakket dan en neem direct contact met ons op.

4. Is betalen op internet wel veilig?

Bij ons kun je veilig betalen met IDEAL, Credit Card, Bancontact MisterCash, Bankoverschrijving, PayPal en AfterPay. Ons betalingsverkeer wordt afgehandeld door Buckaroo, de grootste betaalprovider van Nederland. De webwinkel heeft een beveiligde https-verbinding, te herkennen aan het groene slotje in de URL. Natuurlijk kan je in onze webwinkel ook betalen met de Kunstvoorjou Cadeaubon. Op dit moment accepteren we nog geen andere cadeaubonnen.

5. Welke garanties biedt Kunstvoorjou?

Naast veilige betaalmogelijkheden en een beveiligde website (https) biedt Kunstvoorjou 100% Tevredenheidsgarantie. Ben je om wat voor reden dan ook niet tevreden met je aankoop dan proberen we in gezamenlijk overleg tot de best mogelijke oplossing te komen, of je maakt gebruik van je wettelijke 14 dagen herroepingsrecht en ontvang je volledige aankoopbedrag retour (zie ook 7). 

6. Kan ik een kunstwerk komen bezichtigen voordat ik het koop?

Kunstvoorjou.nl is een webwinkel, er is geen fysieke galerie of winkel. In het verleden hebben wij wel een ophaalpunt gehad, maar bij gebrek aan belangstelling zijn we daarmee gestopt. Alle schilderijen die je in onze webwinkel ziet worden bij bestelling speciaal voor jou opnieuw geschilderd, waardoor je altijd een uniek exemplaar hebt. Ook de fotokunst op aluminium-dibond wordt pas bij bestelling geproduceerd. Dit doen we om verspilling van materiaal tegen te gaan.

7. Kan ik het kunstwerk retourneren mocht het tegenvallen?

Ja, dat kan. Stuur binnen 14 dagen na ontvangst een email met het ordernummer naar info@kunstvoorjou.nl en stuur het kunstwerk in de originele verpakking naar het retour adres, zie hier de retour instructies. Of maak gebruik van het: Modelformulier voor Herroeping. Stuur ons altijd de tracking / pakket code, dan zorgen wij ervoor dat er iemand is om het pakket aan te nemen.

Nadat we het kunstwerk, compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking, ontvangen hebben ontvang je een bevestiging per email en binnen een week je aankoopbedrag retour. Het wettelijk retourrecht van 14 dagen geldt niet voor maatwerk bestellingen. Wanneer je het schilderij bij ons op het ophaalpunt hebt bekeken en meegenomen vervalt het wettelijk retourrecht. Het wettelijk retourrecht is niet van toepassing voor bedrijven.

8. Blijft het schilderij altijd zo mooi?

De gebruikte acrylverf is kwalitatief zeer goed en bevat een Uv-filter zodat de kleuren niet zullen vervagen. Eventueel neergedaald stof op de bovenste rand van het schilderij kun je met een vochtig doekje verwijderen. Alhoewel de gebruikte verf UV-bestendig is, het schilderij beter niet in de volle zon hangen of spotjes te gebruiken van meer dan 30 watt. Lees meer over het onderhoud van je schilderij bij de tips in de blogs van onze webwinkel onder 'Inspiratie'.

9. Zijn de kleuren van de kunstwerken in het echt ook zo?

We maken hoge kwaliteit foto's van de kunstwerken zodat je een zo realistisch mogelijk beeld krijgt. Maar de beeldschermen van PC's, tablets en mobiele telefoons bij mensen thuis of op het werk zijn allemaal verschillend van kwaliteit en instelling. Afwijkende kleurnuances kunnen dus voorkomen.

10. Kan ik een foto van mijn kamer uploaden en het kunstwerk er in plaatsen?

Ja, dat kan zeker. Bij elk kunstwerk zie je een knop ‘Voorbeeld in mijn woonkamer’ via die knop kun je je foto uploaden en het betreffende kunstwerk wordt er direct in geplaatst. Zo weet je gelijk hoe het kunstwerk er in jouw interieur uitziet. Je hoeft geen ingewikkelde app te downloaden, gewoon 3 simpele stappen in de webwinkel en het kunstwerk hangt virtueel boven je bank.

11. Ik weet wat voor soort schilderij ik wil, maar zoiets zit niet in jullie collectie?

Dat kan natuurlijk voorkomen. Neem dan contact met ons op en laat weten waar je naar op zoek bent. Stuur eventueel een foto van wat je zoekt. We gaan met onze kunstenaars voor je aan de slag en zullen onze uiterste best doen om aan je wens te voldoen.

12. Ik ben kunstenaar, kunnen jullie mijn werk ook verkopen?

Wij werken met eigen ateliers en onze eigen exclusieve kunstenaars. Maar mocht je denken dat je past binnen het concept van Kunstvoorjou.nl dan mag je natuurlijk altijd contact opnemen. Je krijgt altijd antwoord.

13. Zijn alle kunstwerken direct op te hangen?

Ja, alle schilderijen hebben meegeschilderde zijkanten, ze hoeven dus niet ingelijst te worden. Standaard worden een of meerdere losse ophangbeugels meegeleverd die eenvoudig op het houten frame te bevestigen zijn. Maar er zijn verschillende manieren denkbaar om een schilderij op te hangen, in onze blog-reeks Tips kun je hierover meer informatie vinden. De hout kunst wanddecoraties hebben ook een kleinere op grotere ophangbeugel. De fotokunst aluminium-dibond kuntwerken hebben dan de achterkant een aluminium ophangsysteem.

14. Hoelang zijn jullie cadeaubonnen geldig?

Onze cadeaubonnen zijn 3 jaar geldig vanaf de dag van bestelling. De datum en geldigheidsduur staan op de cadeaubon dus de ontvanger weet precies wanneer de bon uiterlijk ingeleverd moet worden. Is je cadeaubon over datum? Neem dan contact op met ons, we gaan kijken of we een oplossing voor je kunnen vinden.

15. Wat als er geld overblijft op mijn cadeaubon?

Als je een kunstwerk wilt bestellen dat goedkoper is dan het bedrag op de Kunstvoorjou Cadeaubon, dan blijft het resterende berdrag staan op de cadeaubon, je kunt dan later nog een ander kunstwerk bestellen en dezelfde cadeaubon-code gebruiken. We geven geen geld terug op een cadeaubon, maar neem bij bijzondere omstandigheden contact met ons, indien mogelijk bieden we een oplossing. Als je meerdere cadeaubonnen hebt dan kun je er ook meerdere inleveren bij dezelfde bestelling.

16. Bezorgen jullie op de waddeneilanden?

Wij verzenden meestal met DPD, PostNL of UPC, zij bezorgen ook op de waddeneilanden. Omstandigheden kunnen uiteraard tot vertraging leiden. Retourzendingen kunnen veelal alleen op het vasteland worden ingeleverd.

17. Hebben jullie kortingscodes?

Wij hebben er samen met onze kunstenaars voor gekozen om de prijzen voor de kunstwerken het hele jaar door zo laag mogelijk te houden. Om die reden zie je bij ons geen rare acties met ineens 25 of 50 procent korting. Het hele jaar door bieden wij een eerlijke prijs voor zowel onze kunstenaars als onze klanten. Wel geven we een kleine korting indien je 3 of meer kunstwerken tegelijkertijd besteld. Deze korting is direct zichtbaar in je winkelwagen, daar heb je geen kortingscode voor nodig. Lees hier meer over deze korting.

18. Ik heb geen bestel-bevestiging ontvangen?

Zodra wij een bestelling ontvangen, wordt direct een bestel-bevestiging per email verstuurd, zodra de betaling ontvangen is volgt ook direct een email met de factuur. Ook tussentijdse berichten en bericht van de verzending worden naar het opgegeven email adres gestuurd. Controleer altijd goed of u het juiste email adres heeft opgegeven. Ontvangt u niets dan zitten onze emails waarschijnlijk in uw spamfilter, kijk dit svp goed na, vooral Hotmail is berucht. Kunt u niets vinden, neem dan altijd contact met ons op.

19. Wat is aluminium-dibond?

De fotokunst in onze webwinkel wordt geleverd op aluminium-dibond. Dit materiaal heeft twee aluminium buitenlagen met daartussenin een polyethyleen kernlaag en is UV-werend. Het aluminium is niet zichtbaar. De foto's worden afgedrukt op hoge kwaliteit fine-art papier (Hahnemuhle) en vervolgens verlijmd op de aluminium-dibond plaat en half-mat afgewerkt. Aan de achterkant wordt een aluminium ophangsysteem bevestigd waarmee je de foto 'zwevend' kunt ophangen. De stevige dibond plaat buigt niet door, mede door het aluminium ophangframe aan de achterkant.

Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt: info@kunstvoorjou.nl